De wereld van kinderen

Kinderen leren altijd, al vanaf dat ze geboren worden of zelfs daarvoor. Leren houdt namelijk veel meer in dan leren lezen of rekenen op school. Je leert ook lopen, springen, uit een bekertje drinken en dat sneeuw koud en nat is. Veel van dat leren gebeurt vanzelf, zo lijkt het. De rode draad in opgroeien en je ontwikkelen is dat je nieuwsgierig bent en graag alles wilt kunnen, weten en ‘zelf doen’. Zo leer je nieuwe dingen en ontdek je de wereld. Het is fijn om weer iets nieuws te kunnen, dat stimuleert enorm. Leren doe je overal en soms ook op school.

Op onze scholen is ieder kind welkom. Uit welk land je komt of in welke god je gelooft maakt niet uit. Wij vinden het belangrijk dat je weet dat mensen verschillend zijn en dat je daarom veel van elkaar kunt leren. Respect voor elkaars meningen of overtuigingen is een belangrijke waarde op al onze scholen. Gesprekken waarbij we gelijkwaardig zijn aan elkaar leren ons om kritisch naar onszelf en anderen te kijken, zonder de ander van ons gelijk te willen overtuigen. Op een openbare school heeft elk kind, iedere leerkracht en elke ouder recht van spreken.

Als kind ben je van nature nieuwsgierig, je wil weten hoe dingen werken. Een school biedt een fijne en uitdagende plek om te leren. Een plek die aanspoort om de wereld om je heen op een actieve manier te onderzoeken en ontdekken. Wij bieden een school waar je je thuis voelt. Een plek waar je de wereld met verwondering tegemoet kunt treden.

Ieder kind heeft zijn eigen talent, zijn eigen dingen waar hij of zij goed in is en plezier in heeft. Op school leer je niet alleen schrijven, rekenen en lezen, maar leer je ook je eigen talenten ontdekken. Daarom besteden wij op school naast aandacht voor taal en rekenen ook veel aandacht aan andere zaken, zoals gymnastiek, techniek, cultuur en met elkaar omgaan.

Wil je meer weten over de wereld om je heen?

Over mediawijsheid:
www.mijnkindonline/onderwerpen/mediawijsheid