De wereld van teams

Werken in het onderwijs is een dankbare taak, het is mooi om mee te mogen werken aan de ontwikkeling van kinderen. We hebben een belangrijke missie met een boeiende maar moeilijke en verantwoordelijke opdracht. Als medewerker op een school zorg je ervoor dat de school een plezierige plek is voor ouders en kinderen. Of je nu administratief medewerkster, conciërge of klassen assistent bent, iedereen zorgt ervoor dat de school een plek is waar kinderen de wereld kunnen ontdekken en zaken kunnen leren waarmee ze de toekomst in kunnen.

Onze samenleving verandert voortdurend en wij moeten deze veranderingen blijven volgen. Als onderwijsprofessional ben je gericht op talentontwikkeling van kinderen, maar heb je ook de uitdaging om te zorgen voor je eigen professionele ontwikkeling. Om deze opdracht te vervullen krijg je de kans om de benodigde nieuwe competenties te verwerven, zowel individueel als in teamverband, om je werk goed te blijven doen.

Wij staan voor onderwijs van hoge kwaliteit en onderwijs dat bij de tijd is. Dat betekent dat ons onderwijs aansluit bij moderne inzichten op leren, gebruik maakt van moderne leermiddelen en aansluit bij de leefwereld van kinderen. Wij hebben als doel om alle scholen op het niveau van basisarrangement te krijgen, maar ook om de scholen daarna te laten door ontwikkelen. In de huidige kennissamenleving maken kinderen al snel kennis met ICT en sociale media. Voorbereiden van kinderen op de maatschappij betekent dus ook aandacht besteden aan de zogenaamde vaardigheden van de 21ste eeuw.

We hebben al enkele jaren te maken met krimp van leerlingaantallen. Daarom kiezen we voor flexibiliteit. Dat wil zeggen dat je als medewerker een aanstelling hebt voor de gehele stichting. Hierdoor is het mogelijk dat personeel op alle scholen van de stichting kan werken.

Op het gebied van personeel hebben wij een aantal afspraken met de stichtingen om ons heen. Alle vacatures bij stichting OOG worden gedeeld met de stichtingen in het samenwerkingsverband 30.06.

Wil je meer weten ?

Samenwerkingsverband 30.06